کد خبر : 208008
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 0:31

هدایت تمام پروژه‌های مس سونگون به بازار سرمایه / استقلال شرکت مس آذربایجان آرزوی دیرینه مردم این خطه

هدایت تمام پروژه‌های مس سونگون به بازار سرمایه / استقلال شرکت مس آذربایجان آرزوی دیرینه مردم این خطه

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، معبود عباس زاده شامگاه روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سمت مدیرعامل شرکت تازه تاسیس مس آذربایجان پس از اعلام استقلال توسط رئیس جمهور در سفر دوم استانی، اظهار کرد: با اعلام رئیس جمهور و استقلال و تشکیل شرکت مس آذربایجان، آرزوی دیرینه مردم محقق شد و

هدایت تمام پروژه‌های مس سونگون به بازار سرمایه / استقلال شرکت مس آذربایجان آرزوی دیرینه مردم این خطه

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، معبود عباس زاده شامگاه روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سمت مدیرعامل شرکت تازه تاسیس مس آذربایجان پس از اعلام استقلال توسط رئیس جمهور در سفر دوم استانی، اظهار کرد: با اعلام رئیس جمهور و استقلال و تشکیل شرکت مس آذربایجان، آرزوی دیرینه مردم محقق شد و این شرکت با توجه به نقشه راه، چشم انداز و راهبرد اتخاذ شده به دنبال توسعه منطقه خواهد بود.

وی اظهار داشت: مس سونگون بزرگ‌ترین معدن ایران و خاورمیانه است، اکتشاف‌ همچنان در این منطقه ادامه دارد و امسال اخبار خوبی از سونگون خواهید شنید. نقطه عطف سونگون از کاتد می‌گذرد و باید بتوانیم نسبت به افزایش تولید کاتد اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه به رغم ظرفیت های بالا در این معدن، در زمینه تولید وضعیت خوبی در معدن وجود نداشت، گفت: باید ظرفیت این معدن را باور کرده و برای دستیابی به ۴۰۰ هزار تن کاتد مس در این معدن تلاش و برنامه ریزی جامع داشته باشیم.

وی افزود: تولید مس کاتد که ۱۴ خرداد و در جریان سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گرفت نقطه عطفی در تاریخ ۳۵ ساله این شرکت بود.

وی با اشاره به پروسه ورود شرکت مس سونگون به بازار سرمایه، گفت: مس سونگون به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه بازار سرمایه ایران و با نماد شمسا وارد بازار سرمایه خواهد شد که به این موضوع افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مس سونگون افزود: بازار سرمایه، بستری کاملا شفاف است که ما اگر به عقب باز گردیم بار دیگر این مسیر را طی خواهیم کرد تا وارد بازار سرمایه شویم، اگر بار دیگر شرکت پروژه‌ای را تشکیل بدهیم، حتماً به سمت بازار سرمایه خواهیم رفت و به آن هم افتخار می‌کنیم.

عباس زاده یادآور شد: علاوه بر شمسا، ما پس از این نیز تمام پروژه‌هایمان را به بازار سرمایه خواهیم برد، چراکه در تمامی مراحل این بازار شفافیت وجود دارد، شفافیت در خرید و فروش، حاکمیت شرکتی و انتصابات؛ عامل مثبتی است که در بازار سرمایه وجود دارد، طبیعتاً در سایر پروژه‌ها نیز مسیر بازار سرمایه را پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به ارزش‌گذاری، مقدار و زمان عرضه شمسا در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ارزش پروژه، ۵۲۸ میلیون یورو است و پذیره نویسی ۵ تا ۱۰ درصد از سهام طی یک یا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

IMG_20230614_170102

مدیرعامل شرکت مس سونگون ادامه داد: محصول پروژه، «کنسانتره» است، ۶۱ الی ۶۵ درصد در اینجا حاشیه سود وجود دارد و مس سونگون یکی از بهترین پروژه‌های بازار سرمایه است، به اهالی بازار سرمایه نیز توصیه می‌کنم که در این پذیره نویسی شرکت کنند، چراکه این پذیره نویسی می‌تواند سود مناسبی را نصیب خریداران کند.

عباس‌زاده با بیان فرایند تبدیل مجتمع به شرکت مس سونگون آذربایجان، گفت: پیش از این قانون تجارت بر شرکت صنایع ملی مس ایران حاکم بود و از ملی مس به مجتمع ابلاغ می‌شد، الان قانون تجارت کاملاً به صورت مستقیم بر شمسا حاکم است.

وی با بیان اینکه براساس قانون تجارت، شرکت سهام داشته و باید ارزش اسمی مشخص داشته باشد، تصریح کرد: ۱۰۰درصد سهام شرکت متعلق به ملی مس است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مس سونگون را به عنوان یکی زیرمجموعه‌های فملی به شرکت سهامی عام تبدیل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه مس سونگون هیچ مشکل زیست محیطی ندارد، گفت: مخازن اسیدی موجود در طرح هیپ لیچینگ (اسیدپاشی) از اطمینان و استاندارد بالایی برخوردار هستند و علاوه بر اینکه در مقابل زلزله های با قدرت ریشتر بالا مقاوم هستند هیچ گونه نشتی ندارند.

عباس زاده گفت: سال ۹۲ مجوز محیط زیست این طرح صادر شده و در سال ۹۷ سازمان صمت با ایجاد طرح موافقت کرده با این همه، شرکت برای رفع همه ابهامات به رغم عدم تغییر پارامترهای محیط زیستی، دانشگاه سهند را به عنوان حَکم انتخاب کرده تا بحث های زیست محیطی را بررسی کند و گزارش این اقدام در آبان سال ۱۴۰۱ به محیط زیست ارسال شده است.

وی بیان کرد: برای تمام طرح های شرکت، پیوست زیست محیطی تهیه شده و از بهترین های این حوزه در زمینه مسائل زیست محیطی شرکت فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با اعلام اینکه این شرکت سال گذشته ۸۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده گفت: امسال نیز در مجموع ۲۳۵ هزارمیلیارد تومان تعهد سرمایه گذاری در استان با حضور رئیس جمهور امضا شد و ۱۰۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این شرکت در استان صورت می گیرد.

عباس زاده بیان کرد: ۸۵ هزار میلیارد تومان این رقم در ورزقان سرمایه گذاری می شود که چهره این شهرستان را متحول خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همه شهرستان های متاثر از معدن باید به صورت هم تراز توسعه یابند و از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی مس سونگون برخوردار شوند اما به رغم اینکه مس در این زمینه خوب هزینه کرده مظلوم واقع شده است.

عباس زاده افزود: این شرکت ۱۰۱ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۶ کیلومتر جاده هزینه کرده و برای امسال نیز ساخت ۱۰ کیلومتر باند برگشت و همچنین خاروانا – ورزقان را در برنامه قرار داده است که پس از تایید از سوی وزارت راه و شهرسازی اجرایی و عملیاتی می شود و امیدواریم ظرف ۲ سال به اتمام برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سایت خرید رپورتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح