عکاس عمودی متوقف کننده قلب هنگ کنگ را ضبط می کند

[ad_1] رومن ژاک لگرز ، عکاس فرانسوی ، در سال ۲۰۰۹ با الهام از سرعت و عمودی خود به هنگ کنگ نقل مکان کرد. او اکنون شهر پرجمعیت و پرجمعیت را با زندگی ، فراوانی جزئیات و کنتراست بصری مستند می کند. در ابتدا ، این معماری بود که چشم رومن ژاک لگرز را به
[ad_1]
رومن ژاک لگرز ، عکاس فرانسوی ، در سال ۲۰۰۹ با الهام از سرعت و عمودی خود به هنگ کنگ نقل مکان کرد. او اکنون شهر پرجمعیت و پرجمعیت را با زندگی ، فراوانی جزئیات و کنتراست بصری مستند می کند.
در ابتدا ، این معماری بود که چشم رومن ژاک لگرز را به خود جلب کرد و در سریال خود به اوج خود رسید افق عمودی این امر مقیاس کامل آسمان خراش ها را به نمایش می گذارد. با این حال ، او به سرعت در ساکنان ، هزاران نفر زندگی و شهری که با زندگی و همیشه در حال حرکت بود ، الهام بخش بود.
وی می گوید: “آنچه من بیشتر از همه دوست دارم تیراندازی کنم صحنه های بصری غنی است ، با جزئیات زیادی ، و یک چیز زنده که از آنها می ایستد ، مانند یک درخت ، یک مرد یا یک پرنده. من معمولاً زیاد در اطراف منطقه ای که دوستش دارم قدم می زنم ، و وقتی یک ساختمان یا یک منظره شهری را پیدا می کنم که دوست دارم ، منتظر می مانم که آیا چیزی می تواند زندگی را به این صحنه برساند.”
وی گفت: “هنگام عکاسی از مردم و پرندگان در شهر ، برای من ، پاداش ترین جنبه ، گرفتن وضعیت هایی است که فقط بخشی از ثانیه به طول می انجامد اما تمام زندگی و روحیه صحنه را منتقل می کند. از آنجا که این لحظات به راحتی قابل کنترل نیستند ، احساس می شود وقتی چنین صحنه ای معتبر را ضبط می کنیم ، چیزی جادویی اتفاق می افتد.
با توجه او به گرفتن لحظات زندگی در داخل شهر ، سبک او از پرتره های تنگ و بیشتر به سمت یک پرتره محیطی تکیه می کند که موضوع را در یک ترکیب بزرگ نشان می دهد که گویی بخشی از خود شهر است. منطقه مورد علاقه او در هنگ کنگ ، که همچنان به عشق او به عکاسی ادامه می دهد ، کاولون است. او می یابد که مناطق قدیمی پر از رنگ ، نشاط و پتینه زمان است.
این پتینه در عکسهای خود ، کاکوفونی رنگ ، هر ساختمان یک رنگ متضاد ، سالها لایه رنگ ترک خورده و لایه برداری با پنجره ها و شستشو به خشکی ، شواهدی از زندگی در داخل نشان داده شده است.
ژاکت-لاگرز احساس زمان ناچیز او ، حرکات و لحظاتی را به تصویر می کشد که نگاهی اجمالی به زندگی در شهری دارد که به عنوان چهارمین پر جمعیت در جهان مورد استقبال قرار می گیرد. تصاویر او از کارگران ساخت و ساز ، ستاره های بی نظیر پروژه فعلی او ، که از داربست بامبو برای مقیاس ساختمانها استفاده می کنند ، بسیاری از داستانهای بلند ، که بر روی اینچ بامبو در شاهکارهای مرگبار استفاده می کنند ، جالب توجه است.
وی گفت: “برای آخرین سریال من ، بزرگترین چالش پیدا کردن مردانی در حال ساختن داربست بامبو بود ، زیرا آنها هر روز در مکان های مختلف کار می کنند. داربست های کوچک که در حال ساخت هستند ، گاهی اوقات فقط یک ساعت کار را می طلبد ، بنابراین من باید در زمان مناسب و مکان مناسب در آنجا باشم. این امر به پیاده روی ، صبر و رصد نیاز دارد و در واقع ، حتی این سه نیز کافی نیستند.”
“قبل از این سریال ، من قبلاً با گوشم زیاد قدم می زنم تا به من کمک کنم تا روی آنچه می بینم تمرکز کنم. اما برای مشاهده این مردان ، چشمانم به تنهایی کافی نبودند زیرا مقدار جزئیات دائماً در هنگام راه رفتن فقط خیلی شدید است. من یک مرد را فقط با چشمان خود از دست می دهم.
جرقه برای پروژه های سریال خود با کاوش در شهر آغاز می شود و به یک موضوع اجازه می دهد تا از طریق آنچه اتفاق می افتد به طور طبیعی کشف شود. او هرگز با یک ایده مشخص بیرون نمی رود و یک برنامه را مجبور می کند ، اما در عوض اجازه می دهد یک پیاده روی ساده در شهر روایت بصری بعدی را نشان دهد.
این رویکرد شهودی خود را به ترکیبات خلاقانه ای که سبک او را در حالی که تعادل در مستندسازی صحنه را پیدا می کند ، می بخشد. در حالی که او دستورالعمل هایی مانند قانون سوم را هنگام عکاسی در نظر می گیرد ، ژاکیت-لاگرز ترجیح می دهد تصاویر خود را به عمد گسترده تر ضبط کند ، و به او اجازه می دهد بعداً تصمیمات ترکیبی را بر روی یک صفحه بزرگ رایانه بگیرد تا اینکه در حال حاضر از طریق منظره یاب دوربین یا LCD عجله کند.
وی گفت: “پیشرفت عالی دوربین های دیجیتال در دهه های گذشته مطمئناً عامل مهمی در ایجاد تمام کارهایم بوده است. من با یک سونی A7R IV و لنزهای اصلی مانند ۵۵ میلی متر ، ۹۰ میلی متر ، ۱۳۵ میلی متر و ۳۰۰ میلی متر و ۳۰۰ میلی متر اجازه می دهم. عکس ها برای پیدا کردن بهترین ترکیب.
بدنه کار اخیر او ، تکرار بالا، دقیقاً به این ترتیب اسیر شد و با اجازه دادن به آهنگسازی ها ، لحظات خودجوش را در شهر مستند کرد تا با کشت ، او بتواند تجربه بینندگان را به خود جلب کند و تجربه بینندگان کند. تکرار بالا یک سه گانه برجسته عناصر زندگی طبیعی است که از خیابان های شهر مشاهده می شود که بیشتر او را الهام می دهد: درختان ، کارگران و پرندگان زیادی.
ژاکت-لاگرز گفت ، “من به خصوص به آخرین کار خود افتخار می کنم ، تکرار بالابشر من آن را با تیراندازی با درختانی که به طور وحشیانه در ساختمانهای مسکونی در وسط شهر رشد می کنند ، شروع کردم. در حالی که برای یافتن درختان به دنبال آن بودم ، مردان را در حال ساخت داربست در حال ساخت. و با جستجوی مردان ، انواع پرندگان را که در ارتفاعات شهر زندگی می کنند ، کشف کردم. من این کتاب عکس را به عنوان یک سه گانه ساختم که از این تکامل بسیار خودجوش و غریزی تمرکز من پیروی می کند. این اولین باری است که من کتاب خود را منتشر کردم و به من کنترل کامل می دادم و من واقعاً از این روند لذت بردم. من از نتیجه بسیار خوشحالم و واقعاً خوشحالم که وقتی کتاب من را مشاهده می کنند ، واکنش های مردم را می بینم. “
تکرار بالا در نمایشگاه آینده ۱۰ تا ۲۵ مه توسط گالری آبی لوتوس ، هنگ کنگ نمایش داده می شود. این برگزار می شود که همزمان با جشنواره هنرهای فرانسوی مه ، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در آسیا که سالانه توسط انجمن فرهنگل فرانسه برگزار می شود – هنگ کنگ محدود برای ترویج هنر و فرهنگ فرانسه است.
این ارتباط با زادگاه او ، فرانسه ، هرگز ترک نکرده است. رومن ژاککت-لاگرز با گذراندن شانزده سال برای گرفتن زندگی در هنگ کنگ ، احساس آمادگی بازگشت به ریشه های خود را دارد.
“من می خواهم یک سری کار جدید ایجاد کنم که مربوط به هنگ کنگ نباشد ، زیرا من قبلاً آن را به طور گسترده عکاسی کرده ام. من در ابتدا از پاریس آمده ام ، جایی که ۲۰ سال اول خود را گذراندم. امیدوارم که در آینده بتوانم یک سری جدید از عکس های این شهر را که در آن متولد شده ام تهیه کنم. این بزرگترین آرزوی من برای آینده است.”
کارهای Romain Jacquet-Lagrèze را می توان در وب سایت و اینستاگرام وی یافت ، با کتاب ها و نسخه های محدود نسخه های هنری زیبا در دسترس است.
اعتبار تصویر: عکسهای رومن ژاک-لاگرز.
[ad_2]
لینک منبع
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰